Sposoby na wilczy apetyt w ciąży

Zazwyczaj na początku ciąży traci się apetyt, głównie ze względu na nudności wywołane ogromnymi zmianami hormonalnymi jakie zachodzą wówczas w ciele kobiety. Jednak zazwyczaj po upływie pierwszego trymestru wraca chęć do jedzenia, niekiedy będąc zmorą ciężarnej, która mogłaby non stop sięgać do lodówki po kolejne przysmaki, najlepiej te najbardziej kaloryczne. Jest to normalny objaw, niemniej jednak by nie zamienić się w przysłowiową czterodrzwiową szafę, warto zastosować różnego rodzaju triki pozwalające oszukać nasz wilczy apetyt, a przy tym prawidłowo odżywiać siebie i nienarodzone jeszcze dziecko.

Pregnant woman in kitchen with glass of water smiling

Źródło: www.iclipart.com

Jeśli mamy ochotę na słodycze, warto zastąpić je np. koktajlami z owoców na bazie mleka czy jogurtu naturalnego, z dodatkiem niewielkiej ilości miodu, czy też wiórków kokosowych, migdałowych, odrobiny kakao czy rodzynek. Najlepsze będą sezonowe, świeże owoce, jak maliny czy jagody w sezonie letnim.
Przy zwiększonym apetycie na biały makaron i białe pieczywo, warto zastąpić je produktami pełnoziarnistymi, o dużej zawartości błonnika, który pozostaje w żołądku, dając uczucie sytości przez dłuższy okres czasu. Podobnie działają właśnie świeże owoce, które ponadto dostarczają wielu witamin i innych składników odżywczych.

Pregnant woman in bed eating chocolate smiling

Źródło: www.iclipart.com

Sytość zapewnia również odpowiednia ilość białka w diecie, najlepiej tego pochodzącego z chudego nabiału i mięsa – drobiu bez skóry, cielęciny czy wołowiny. W pewien sposób głód można oszukać również poprzez spożywanie płynów – najlepiej powoli wypitej szklanki wody.

Pregnant woman in kitchen making a salad and smiling

Źródło: www.iclipart.com

Dzięki tym radom można nieco oszukać zachcianki i apetyt na poszczególne, nieraz bardzo kaloryczne produkty spożywcze, a tym samym nie przybierać na wadze w zastraszającym tempie.