Sposoby na przetrwanie upału w ciąży

Mimo, że póki co we znaki dają nam się bardziej deszcze niż słońce, z pewnością w najbliższym czasie sytuacja ta ulegnie zmianie. Jeśli jesteś akurat w ciąży, najprawdopodobniej upał będzie Ci doskwierał bardziej niż zwykle. Jak sobie z tym poradzić?

źródło: mamazone.pl

źródło: mamazone.pl

Z wysoką temperaturą wiążą się takie dolegliwości jak nadmierne pocenie się, uczucie gorąca, zwiększone zmęczenie, opuchnięte ręce i nogi, a także ból na przykład w łydkach. Aby je zwalczyć zalecane są między innymi częste kąpiele (nawet do kilku razy dziennie) w letniej wodzie, które doskonale ochłodzą rozgrzane ciało. Gdy natomiast pod ręką nie ma się prysznica, wtedy dobrym wyjściem jest przecieranie spoconego ciała nawilżonymi chusteczkami dla niemowląt.

W zmniejszeniu potliwości pomogą również antyperspiranty. W ciąży najlepiej jednak wybierać te hipoalergiczne, które nie drażnią skóry. Wiele producentów tworzy też specjalistyczne antyperspiranty dla ciężarnych. Jednym z bardziej polecanych przez kupujących jest chociażby Perfect Mama od Dax Cosmetix, którego cena to niecałe 10 zł. Zapomnieć nie można także o diecie. Pikantne potrawy wzmagają pocenie, dlatego decyduj się na te łagodne, w tym przede wszystkim składające się z warzyw i owoców. Popijaj je dużą ilością wody o temperaturze poniżej dwudziestu stopni Celsjusza.

źródło: rodzinko.pl

źródło: rodzinko.pl

Co do odzieży, wybieraj tę z naturalnych, przewiewnych materiałów, takich jak bawełna czy len. Odradzane są natomiast wszelkie ubrania z tworzyw sztucznych. Gdy tylko to możliwe noś luźne spodnie i chodź na boso, co zapewni odpowiednie krążenie i ochronę przed puchnięciem nóg. W „ciężkości” nóg i częstych skurczach pomogą natomiast maść z metanolem, preparaty z magnezem czy siedzenie z nogami uniesionymi lekko do góry.

Jeśli nie możesz spędzać czasu na świeżym powietrzu (np. pracujesz w biurze), na biurku ustaw sobie niewielki wentylator. Jest on często skuteczniejszy od klimatyzacji, w której przewodach lubią dodatkowo osadzać się liczne bakterie. Po pracy zaś zaplanuj sobie czas na krótką, relaksującą drzemkę poprzedzoną prysznicem.