Na basen w ciąży? Czemu nie!

Pływanie to jedna z najbezpieczniejszych aktywności w czasie ciąży. Nie obciąża stawów, chroni przed urazami wynikającymi na przykład z utraty równowagi. Do tego relaksuje, poprawia samopoczucie i dotlenia organizm. Jeśli więc płód rozwija się prawidłowo, a lekarz zezwoli nam na taka formę ćwiczeń warto wybrać się na basen nawet, kiedy nie potrafi się pływać. Obecnie organizowane są nawet zajęcia aqua aerobiku dla ciężarnych, gdzie ta umiejętność nie jest konieczna. Poza tym już samo chodzenie po dnie basenu może korzystnie wpłynąć na cały organizm.

źródło zdjęcia: fregata.com.pl

Korzyści z pływania w ciąży

Systematyczne pływanie z pewnością pozwoli przygotować się na poród. Aktywność ta poprawi wytrzymałość i wzmocni mięśnie. Ułatwi rozwarcie szyjki macicy, co może skrócić czas porodu oraz sprawić, że będzie niej bolesny.

Jaki styl pływania wybrać?

W pierwszych miesiącach dobrze jest skupić się na pływaniu żabką. Dzięki temu rozciągną się mięśnie nóg, wzmocnią partie na grzbiecie i brzuchu. Później lepiej pływać stylem grzbietowym. W ten sposób zadba się o mięśnie dna miednicy, pleców oraz pośladków. Wyćwiczenie tych partii ułatwi i usprawni poród.

O czym pamiętać?

Nie bez znaczenia jest też odpowiedni strój kąpielowy. Nie może on zbytnio uciskać brzucha, co mogłoby mieć negatywny wpływ na maluszka. Dlatego też w ciąży lepiej zainwestować w nowy kostium, najlepiej dwuczęściowy. Do wyboru jest wiele ciekawych modeli i wzorów takich akcesoriów, więc z łatwością znajdziesz coś dla siebie. Zakupy ułatwisz sobie korzystając na przykład z porównywarki cen Okazje.info: http://www.okazje.info.pl/

Na basenie można nabawić się infekcji, dlatego jeśli nie ma ku temu przeciwwskazań, warto przed wejściem do basenu włożyć tampon. Ochroni on przed szkodliwymi drobnoustrojami. Po wyjściu z kąpieliska należy niezwłocznie go wyjąć. Na wszelki wypadek można też stosować probiotyki. Dzięki nim flora bakteryjna pozostanie w równowadze.

źródło: odberbecia