Aktywna mama – jak wrócić do formy po porodzie?

Każda świeżo upieczona mama wie, że przyjście na świat maluszka to ogromna zmiana i wywrócenie całego jej życia do góry nogami. Jednak, kiedy pierwsze emocje opadają stopniowo powracamy do rzeczywistości, w której czai się znany wszystkim nam problem – nasza figura.

Jak wrócić do dawnej figury?

Istnieją różne teorie dotyczące najbardziej sprzyjającego okresu na powrót do figury sprzed ciąży, lecz według nas nie ma jednego idealnego terminu – przecież nad sylwetką możemy pracować całe życie, a nikt lepiej od mamy nie wie, jak się czuje po porodzie i kiedy będzie gotowa na podjęcie walki ze zbędnymi kilogramami.

Najlepiej wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe oraz aktywność fizyczną jeszcze przed zajściem w ciążę lub, za zgodą lekarza prowadzącego, już w jej trakcie. Jeśli jeszcze przed narodzinami maleństwa wyrobimy sobie zdrowe przyzwyczajenia łatwiej nam będzie powrócić do nich po porodzie.

Korzyść dla wszystkich przyniesie wspólna aktywność z maluszkiem, przede wszystkim długie i aktywne spacery z wózkiem. Podczas godzinnego spaceru możemy spalić ponad 200 kalorii i jednocześnie wzmocnimy układ odpornościowy naszego dziecka. Jeśli spacer to za mało proponujemy zapoznać się z ofertą fitness klubów w waszej najbliższej okolicy – większość z nich proponuje zajęcia właśnie dla mamy z dzieckiem. Znika więc problem opieki nad nowym członkiem rodziny, gdy my jesteśmy na zajęciach, a po wspólnych ćwiczeniach możemy wymienić się z innymi mamami naszymi obserwacjami, doświadczenia i cennymi radami. W czasie takich zajęć dzieci mogą się ze sobą pobawić lub istotnie pomóc swoim mamom w spaleniu zbędnego tłuszczyku – wykorzystując maleństwo jako obciążenie dodatkowo nie tracicie z nim kontaktu fizycznego, który, zwłaszcza dla niemowląt, jest niezwykle istotny dla prawidłowego rozwoju psychofizycznego.